Raha eest varjatud reklaami tegevad Eesti youtuberid lubavad oma äri selgitada, aga siis kaovad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Kuvatõmmis Creatly OÜ poolt esindatud YouTube'i kanalist "YouTüübid". Video on valminud koostöös Euroopa Sotsiaalfondiga. Foto: Kuvatõmmis/YouTube

Geeniuse eelmise nädala artiklist selgus, et Eesti youtuberid ei ütle, kes neile reklaami eest maksab, kuigi ekspertide sõnul peaksid nad seda tegema. Loos olnud näidetest olid mitmed seotud Eesti youtubereid esindava ettevõttega Creatly OÜ.

Kuigi ettevõte toob oma kodulehel välja, et nad on brändidele parim viis jõudmaks 13-35 aastaste potentsiaalsete klientideni ei ole Geeniusel õnnestunud kolme nädala jooksul saada Creatlylilt kommentaari ühelegi küsimusele, mis puudutab YouTube’is reklaamimist.

Küsimused said ettevõtte brandi juhile (ettevõtte kirjapruuk) Aivi Aavikule meilitsi edastatud juba 6. septembril, kuid neile pole tänaseni vastatud.

Ettevõtte juhatusse ainuisikuliselt kuuluv ning tegevjuhi ametit täitev Brait Pilvik palus 19. septembril peetud telefonikõnes, et küsimused edastataks kirjalikult.

Päev hiljem ei olnud kirjalikult esitatud küsimused vastuseid saanud ning uue telefonikõne peale teatas Pilvik, et kuna kommentaari ootavad paljud küsimused, siis peavad nad need esmalt läbi töötama, vastuseid lubas ta järgmiseks päevaks.

Kommentaaripalve peale jäi möödunud reedel napisõnaliseks ka Creatly loovjuht Martti Hallik.

Selline oli meie vestlus Creatly loovjuhi Martti Hallikuga reedel:

Tervist, kas ma räägin Martti Hallikuga?
Kellega ma räägin?

Ronald Liive, Geeniuse tehnikaportaalist.
Ma olen hetkel miitingul, mul ei ole võimalik rääkida. Kas on võimalik kuidagi täpsustada, millest te rääkida soovite?

Ma soovin rääkida reklaamindusest YouTube’is nii teie kanalil kui Creatlys üldisemalt.
Okei, aga helistage äkki mõne hetke pärast tagasi, ma hetkel pikemalt ei peatu sellel.

Mida see mõni hetk teie jaoks tähendab?
Tegelikult mul on täna üpriski kiire. Kuna on reede ja asju tuleb kokku tõmmata, siis kas esmaspäevani kannatab oodata? Kui te tahate pikemaid vastuseid saada, siis on kõige lihtsam saada need meililt. Kui te panete mulle küsimused meili ja nädalavahetusel vastan teile.

Aga telefoni teel, ehk oleks saanud mõnele küsimusele vastata juba?
Ma tahakski juba ära panna ja tagasi süübida sellesse miitingusse.

Ma olen neid vastuseid juba oodanud Creatlyst juba üle kahe nädala. Kui te nüüd telefoni otsas olete juba, siis oleks hea kiire anda neid.
Jah, aga ma ei saa vastutada kellegi teise eest. Ma ei tea, mis vestlused teil kellegi teisega on. Aga mulle loomulikult võite need meili panna, ma vastan teile nii kiiresti, kui ma ise saan.

Aga te saate ju enda videode kohta rääkida.
Ma praegu paneks juba hea meelega ära, ma tahan liikuda tagasi miitingule.

Geenius soovib ettevõttelt teada, kas nende hinnangul on reklaamiseaduses hetkel YouTube’i osas lünk, mille peaks ära täitma, kas Eesti YouTube skene vajab reklaami osas nn head tava ning kas nad peavad vajalikuks seda, et videos endas tuuakse sponsor välja või piisab sellest, kui sponsori nime on mainitud kirjelduses. Lisaks pakub meile huvi ka Creatly enda käekäik.

Viidates käimasolevale koosolekule ning töönädala viimasele päevale palus Hallik küsimused meilitsi edastada ning lubas neile nädalavahetuse jooksul vastata. Uue töönädala alguseks lubatud vastuseid ei ole saabunud ning ajakirjanik ei ole suutnud telefonitsi tabada ei Pilvikut ega Hallikut.

Geenius on teinud endast kõik tuleneva, et loos väljatoodud Creatly OÜ-l oleks võimalus vastusõnaks, kuid ettevõtte brandi juht, tegevjuht ja loovjuht ei ole seda võimalust kasutanud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.