Monese on miljoneid kaasanud Eesti idufirma, mida eestlased ei tea

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
monese.png

Harilikult teavad Eesti inimesed edukatest Eesti idufirmadest palju. Monese näol on aga tegemist miljoneid kaasanud ettevõttega, mille nimi enamustele eestlastele mitte midagi ei ütle.

Sellel on ilmselt mitu põhjust. Esimene ning kõige suurem on see, et ettevõte tegeleb väga keerukate asjadega, milleks on finantstehnoloogia. Täpsemini pakub Monese Suurbritannias paiknevatele immigrantidele võimalust avada konto, mille abil saab rahaasju ajada. Välismaaltegutsemine on teiseks põhjuseks, miks paljud eestlased ettevõttest kuigi palju ei tea.

Nüüd võib aga tekkida küsimus, miks on pangakonto avamiseks tarvis idufirmat ning selle rakendust. Asi on väga lihtne. Nagu Monese asutaja ja tegevjuht Norris Koppel raadiosaates Restart selgitas, on Suurbritannias mittekodanikel äärmiselt keeruline pangakontot avada. Selleks on vaja nii nimede kui ka aadressidega arveid ning palju muudki, mis protsessi äärmiselt keeruliseks teeb.

Tuttav probleem

Sama probleemiga seisis silmitsi ka Koppel ise, nagu ka tuhanded teised isikud, kui Suurbritanniasse kolides avastas, et finantsasjade ajamine ei ole sugugi nii kerge, kui e-lahenduste poolt ära hellitatud Eestist. Toona veel Moneset ei sündinud, kuid idee jäi kuklasse küpsema siiski.

“Kui ma läksin aastal 2000 Inglismaale elama, siis mina, tulles Eesti e-riigist, kus olime nullist üles ehitanud panganduse ja kõik oli digitaalne revolutsioon. Tulles sellest keskonnast, mina läksin Inglismaalne, ja ma ei saanud endale kõige lihtsamat pangakontot. See oli äärmiselt alandav ja solvavkogemus,” ütles Koppel. Selle põhjuseks oli see, et pangad nõuavad ka nii üüri- kui ka elektriarveid, mida äsja riiki kolinud inimesel pole.

Pärast mitme aasta möödumist hakkas Koppel taas probleemile mõtlema, ise samal ajal rannas vedeledes. Lahenduseks mitmeaastatagusele probleemile sai Monese, mis pärast pikka arendustööd, läbirääkimise regulaatorite, finantsinspektsioonide ning advokaatidega ka 2015. aastal lõpuks reaalsuseks sai, hakates pakkuma võõramaalastele võimalust lennukist maha astudes kiirelt ja mugavalt konto luua.

Tänaseks kasutab Monese lahendusi juba üle 40000 kliendi ning hiljuti 10000000 euro suuruse investeeringu najal loodab ettevõte laieneda ka mitmetesse Euroopa riikides, ületades sellega maagilise 200000 kasutaja piiri, pärast mida on võimalik hakata ka kasumit teenima.

Pikemalt Monese sündimisloo, tehnoloogia ning tegevuse kohta saad kuulata raadiosaatest Restart.

Monese tutvustas hiljuti Geeniusele oma tegemisi ka lähemalt.

Kuula saadet siit:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.