Kuidas jõuda Tõotatud maale: Digiflaki Ameerikasse minek

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
RSA konverents USAs. Foto: Digiflak

Kuidas idufirmad püüavad jõuda Silicon Valley’sse ja kuidas üks Eesti idufirma sinna pürgis, kirjutab ajakirja Co-Founder toimetaja Tarmo Virki.

Pea iga siinkandi idufirma unistuseks paistab olevat jõudmine USA läänerannikule. Miks neil kõigil on Silicon Valleysse vaja jõuda? Vastus on tavaliselt mingisugune kombinatsioon teemadel raha, turg, inimesed – igal idufirmal veidi erineva rõhuasetusega.

Igal aastal kandideerivad paljud Eesti idufirmad USA kiirenditesse ja mõned nendest pääsevad ka kolme kuni nelja-kuulistesse programmidesse. Peale tohutu tempoga idufirma enda arendamise aitavad need kiirendid avada ettevõtjal investorite ja potentsiaalsete partnerite uksi. Eesti idufirmade hulk, kes teisele poole suurt lompi kiirenditesse jõuavad, on üllatavalt suur. Näiteks eelmiselt aastal maailma edukaimaks kiirendiks nimetatud Alchemistis on olnud nelja aasta jooksul neli Eesti idufirmat: Scoro, 3DPrinterOS, DeltaBid.com ja Thinnect. Mõnest neist pole Eestiski palju kuulda olnud.

Lihtsam, kui konkureerida kiirendisse, on osta ühe otsa lennupilet ja mitte naasta enne, kui maailm on vallutatud. Sotsiaalvõrgustike kaudu leiab ettevõtja ilmselt kohapeal mõne tuttava, mõnesid võib kohata Eestis. Riiklikke toetuskanaleid on samuti olemas, näiteks ettevõtluse arendamise sihtasutusel (EAS) on olemas oma esindaja Silicon Valleys. Hoolimata tööpostist teisel pool maakera on Andrus Viirg ka Tallinna Latitude59 konverentsi üks peakorraldajatest. Üks inimene kõike tegema ei jõua, kuid head nõu saab temalt kindlasti.

Põhimõtteliselt on turvalahendust pakkuv Eesti ettevõte Digiflak proovinud kõiki variante, ütleb tehnoloogiajuht Maxim Kostin, kui temaga üle Skype’i räägime firma Silicon Valley tuurist.

Otsib Silicon Valleyst uusi kliente

Kostin veetis nädala RSA konverentsil San Franciscos otsides uusi kliente oma idufirmale, mis arendab, toodab ning müüb seadmeid nimega Flak Secuter.

Tegu on füüsilise turvaseadmega, mis haldab digitaalseid identiteete ning kaitseb kasutajat internetis. Arvuti USB-pessa või nutitelefoniga üle NFC ühendudes pakub seade nii viirusetõrjet, tulemüüri kui ka turvalist paroolide hoidmise võimalust. Ilma vidinata on arvuti infole juurdepääs võimatu.

Tänaseks on ettevõte müünud mõned tuhanded seadmed kasutajatele üle Euroopa ja järgmiseks sihiks on just USA. “Silicon Valley on meie jaoks suurim sihtturg üldse,” tõdeb Kostin.

Esmakordselt üritas Digiflak Silicon Valleysse jõuda omal jõul 2015. aasta lõpus, kuid omapärase turvalahendusega pisifirma jaoks jäi Ameerika tollal vallutamata.

Suurim vahe kahe kontinendi idufirmadel on ju endiselt ilmselt oma töö pakendamises. Kui Euroopa firmade tehnoloogilised lahendused on tihtilugu paremad kui Ameerika konkurentidel, on lugude rääkimise oskus reeglina USAs parem. “Ma olen näinud palju põnevaid showsid mitte millestki,” tunnistab Kostin.

Euroopa kiirendi abiks

Fokusseerides uuesti Euroopale, pääses firma Euroopa innovatsiooni- ja tehnoloogiainstituudi kiirendisse EIT Digital, mis Kostini kinnitusel on aidanud neid eelkõige ettevõtte äri arendamises. “Me tõesti vajame selles osas abi,” möönab ta.

Digiflaki jaoks aitavad uksi USAs avada nii töötajad mitmetest Euroopa tehnoloogiakeskustest kui ka EIT Digitali töötajad Silicon Valleys. Tüüpilise näitena räägib Kostin kohtumisest Eesti aukonsuliga, kes tutvustas Digiflaki paarile potentsiaalsele kliendile. “Siin on tõesti võimalik kohtuda ettevõtete tippjuhtidega lihtsamini kui Euroopas,” kinnitab ta.

Ettevõtetele turvalahenduste müümine on igale idufirmale suur väljakutse – tuleb ju lisaks tootele müüa ka pisifirma usaldusväärsust pika-ajalise partnerina ettevõtte jaoks. Nüüd on Kostinil selja taga kümneid kohtumisi maailma juhtival krüptograafiakonverentsil RSA, mida korraldatakse igal aastal San Franciscos. Edukas mess teeb ta lähema tuleviku suhtes optimistlikuks: “Mitmed suurfirmad on ooteseisundis, nad tahavad näha referentsklienti, millel on üle tuhande töötaja.“

Vaid paari lepingu kaugusel oleks seega praeguse müügi kahekordistamine – ja USA turul koha sisse võtmine.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.