Kokkuvõte maailma suurimast tehnikamessist: palju lollitamist ja tühja tähelepanu taga ajamist

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
_dsf3411.jpg

Möödunud nädalal toimus patupealinnas Las Vegases maailma suurimaks tehnikamessiks tituleeritud CES. Mess tähistas sel aastal oma 50 juubelit ning sellest tulenevalt olid tehnikahuvilistel ootused kõrged. Kahjuks pean kurbusega tõdema, et tänavune CES valmistas mulle pettumuse.

See oli minu kolmas CES, mida olen käinud oma silmaga kaemas ehk ma saan tänavust messi võrrelda mulluse ja tunamullusega. Lühidalt öeldes võis sel aastal messil kohata palju vingeid vidinaid, mis ei saa veel niipea või lausa mitte kunagi reaalsuseks.

Just sellised tooted saidki tänavuse messi puhul saatuslikuks. On näha, et ettevõtted soovivad oma boksides näidata sellist tehnikat, mis teekskonkurentidele silmad ette. Konkureerimise juures on ära unustatud see, kuhu nad on tulnud neid tooteid näitama.

CESi mõte ei ole vaid see, et seal saaksid ajakirjanikud uusi vidinaid näppida, vaidet suurte jaekettide ostujuhid saaksid eesolevaks aastaks ostuplaane teha. See tähendab, et mööda messihalle jalutavad inimesed, kelle kasutuses on miljonid dollarid, mis ootavad kulutamist.

Järgnevalt kirjutan lahti paar olulist valdkonda, mille pean tänavuse CESi puhul ära märkima.

LG, Sony ja Samsung ei tohiks enam CESil osaleda

Jah ma tean, et see alapealkiri on provokatiivne, kuid las ma põhjendan. Veel mõned päevad tagasi jalutasin mööda Las Vegast maha kümneid kilomeetreid päevas ning kõige erksamalt on mul messilt meeles väiksed Hiina tootjad.

Sony ja Samsung ei esitlenud tänavu CESil midagi erilist ning LG tõmbas endale vee peale sellega, et tilgutas uute toodete kohta informatsiooni ajakirjanikele juba paar nädalat enne messi algust. Sony puhul oli seis selline, et ühes suurimas boksis, mis messil üldse oli, sai näha vaid kahteuut toodet ning kõik muud seadmed olid vanad.

Samsungi boksis sai näha uusi telereid, mis pigem tunduvad olevat turundustrikkkui midagi sisulist uut. Ainsa väga huvitava Samsungi uue tootena saab tuua välja neli-ühes pesumasina, mis arvatavasti ei jõua Eestis kunagi müügilegi.

Seni nimetatud kolme suurtootja puhul oli LG ainus, kel oli CESil ka midagi huvitavat näidata, kuid nagu öeldud, avalikustasid nad enamuse uutest toodetest juba enne messi. Kui trall läks lahti, siis olid nende tooted juba unustatud. Seni, kuni neil tootjatel ei ole CESil näidata põnevaid reaalselt müügile jõudvaid uudiseid,ei tohiks nad seal enam uuesti osaleda.

CESist on saamas ideeautode näitus

Kuigi CESi ametlik nimi viitab sellele, et tegu on tarbeelektroonika messiga, siis üha rohkem leiavad sinna tee autotootjad. See, et messil on kohal vanad kalad nagu BMW, Volkswagen ja Mercedes-Benz, pole enam uudis. Nende kõrval on CESile leidnud tee märgatavalt väiksemad tegijad, kes suudavad kiirelt valmistada mõne ulmelise ideeauto.

Sel korral võis messil silmata Faraday Future’i, LeEco, Rinspeed, Toyota, Hyundai, Volkswageni, Mercedes Benzi ja Honda ideeautosid. Aga nagu nimi juba viitab, siis kõik mida need autod olid, olid vaid ideed. Minu hinnangul võiksid autotootjad CESil näidata midagi reaalset, kasvõi näiteks seda, et nad arendavad isesõitva auto tehnoloogiat, aga see ei ole veel kasutamiseks valmis. Juba seegi on kümneid kordi huvitavamkui üks ideeauto, mis ei liigu iseseisvalt isegi paari sentimeetrit.

Üle jäävadvaidveidrad vidinad

Sestap peab tõdema, et tänavuse messi võitjaks saab kuulutada veidrate vidinate tootjad. Veidraks vidinaks pean nahast seljakotti, millel on sisseehitatud e-ink ekraan, Androidi operatsioonisüsteemiga kõrvaklappe, HD-kaameraga mikrolaineahju, mikrofoni ja mitmete muude sensoritega varustatud kammi ning muid tooteid.

Nende ettevõtete boksid olid kõige huvitavamad ning nende esindajad olid kõige sõbralikumad ning valmis uutest toodetest rääkima. Nagu juba võib arvata, siis sama ei saa öelda nende tootjate kohta, kellest oleme me pidevalt harjunud kuulma.

Soovin, et enne järgmise aasta CESi toimumist vaataksid suured tootjad oma plaanid põhjalikult üle ning teeksid endale selgeks, mis on CESi tõeline mõte ning lõpetaksid ajakirjanikega lollitamise.

Fotod: Ronald Liive

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.