Paljud ettevõtted ostavad erinevaid Facebooki ja Google’i teenuseid, näiteks sponsoreerivad oma postitusi. Mis võib aga tulla üllatusena, on asjaolu, et selle tegevuse eest tuleb alati ise käibemaksu tasuda, vastasel juhul on tegevus seadusega vastuolus.
Kui ettevõte sponsoreerib oma lehel tehtud postitust ehk teeb nii, et see jõuab ka nende inimeste ajajoonele, kes ettevõtte tegevust ei jälgi, siis esitab Facebook selle eest ka arve. Sellele arvele ei ole aga märgitud käibemaksu, kuid sellest siiski pääsu ei ole. Kuna Facebook ise automaatselt käibemaksu arvestanud ei ole, tuleb igal ettevõttel see ise maksuametile tasuda. Käibemaks on 20% arvel esitatud summast.
“Kuna Facebookil ei ole Eestis püsivat tegevuskohta (neil puudub siinne kontor, töötajad jms), siis neil puudub tõepoolest kohustus ennast käibemaksukohustuslasena registreerida ning nad saavad esitada arve oma asukohariigist 0% käibemaksuga,” ütles maksu- ja tolliameti avalike suhete juht Rainer Laurits.