Eestlaste ostutrendid: järjest enam ostetakse fitness-seadmeid, rösterid jäetakse poodi

01jl10dec15a-9.jpg

Eesti ühe suurima elektroonikamüüja Euronicsi müügistatistika järgi kipuvad Eesti inimesed ostma üha rohkem kalleimaid arvuteid, telefone ja telereid, aga brändidest on oma turuosa telefonide osas kaotamas näiteks Sony.

Telerite puhul on Euronicsi müügis näha trendi, et inimesed valivad pigem suurema ekraaniga telereid. Järjest rohkem ostetakse 55-60 tolliste ekraanidega mudeleid ja selle võrra vähem väiksemaid, 40-43 tolliste ekraanidega mudeleid.

Samuti kasvab 4K resolutsiooniga telerite müük. Euronicsi esindaja hinnangul aga ei tähenda see, et inimesed palju 4K meediat vaataks, vaid 4K-telerite valik on varasemast lihtsam suurem ja hinnad soodsamad. Samuti on faktoriks ka see, et 4K ekraaniga mudelitel on harilikult parem pilditöötlus ehk parem pilt ka kehvema lahutusega signaali puhul näiteks Eesti telekanaleid vaadates.

Keskklassi arvuteid ei osteta, selle asemel kalleid ja odavaid

Arvutite puhul hakkab silma kallima otsa mänguriarvutite müügi kasv keskmise hinnaklassi mudelite arvelt. Eriti märgatav on mänguriarvutite osakaalu muutus lauaarvutite puhul, aga sama trend on selgelt näha ka sülearvutite juures. Kõige populaarsemad brändid on sealjuures MSI ja Lenovo uued mänguritele suunatud mudelid.

Sülearvutitest on jätkuvalt populaarne Macbook Air. Järjest rohkem ostetakse ka lihtsaid ja kergeid 300-400€ juurde jäävaid sülearvuteid. Neid ostetakse harilikult teiseks-kolmandaks arvutiks, näiteks lastele või kooli kaasa võtmiseks.

Heli ilma juhtmeteta

Audioseadmete puhul jätkub huvi kasv juhtmeta toodete vastu. Eriti just Bluetooth-kõrvaklapid ja kõlarid on tooted, mille vastu huvi järjest kasvab.

Euronicsi valikust on Bluetooth-klappidest ja kõlaritest kõige populaarsem bränd JBL. Kõlaritest on populaarsed ka Philips ja Sony, juhtmeta klappidest jätkuvalt Beats ning palju kiidetud AKG mudelid.

Lisaks on kasvamas kallimate, eriti kvaliteetsete juhtmega klappide müük. Euronicsi hinnangul on klientideni on jõudnud arusaam, et on mõistlik maksta hea heliga klappide eest 200-300 eurot või isegi rohkem.

Nutitelefonides on trend ülespoole ehk ostetakse rohkem kallimaid ja kvaliteetsemaid mudeleid ning vähem päris odavaid säästumudeleid. Samas märgib Euronics, et kuna keskmises hinnaklassis on järjest rohkem korralikke tooteid, liigub üsna palju huvi ka sinna.

Brändidest meeldib inimestele jätkuvalt Samsung ja Apple, väga kiirelt on tõusmas Huawei/Honor, samuti Asus ning oma turuosa on kaotamas Sony. Viimase aasta jooksul on häid tulemusi näidanud lätlaste Just5 erinevad mudelid, kuna need pakuvad hinnatundlikule kliendile piisavalt korralikku kvaliteeti.

Rohkem tervislikku tehnikat

Samuti hakkab silma ka järjest suurem huvi erinevate fitness– ja tervisetoodete vastu. Sammulugejad, pulsimõõtjaga spordi- ja nutikellad ning diagnostilised kaalud on tõusev trend.

Tervislikkus on selgeks trendiks ka köögimasinate osas. Ostetakse rohkem blendereid, mahlapresse ja köögikaale ning vähem röstreid ja võileivagrille.

Üha rohkem tuntakse huvi ka nutika kodu toodete ja lahenduste vastu, mida seni on üsna kalliks peetud. Näitena tõi Euronicsi esindaja Philips Hue lambid, mis on ostjate seas populaarsed.

 

Foto: Liis Treimann/PM/Scanpix