E-kaubandus Eestis: kaks kolmandikku netikasutajatest teevad e-oste, aga oleme ikka Euroopa keskmikud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
pexels-photo-230544.jpeg

Statistikablogis avaldatud artiklist selgub, et Eestis on e-poodidest tellimine äärmiselt populaarne ning viimase 12 kuu jooksul on internetist midagi tellinud 65% 16-74 aastastest internetikasutajatest.

Võrreldes ülejäänud Euroopaga on veebipoodidest ostmine Eestis pea täpselt keskmine. Arvestades keskmist nii nende inimeste seas, kes internetti kasutavad, kui ka nende seas, kes seda ei tee, on e-kaubandust Eestis viimase 12 kuu jooksul kasutanud veidi üle poole elanikkonnast.

Internetikaubandus on populaarsem naiste seas, kuid seevastu on just mehed need, kes teevad kallemaid oste. Vaadates viimase kolme kuu jooksul e-kaubandusele kulutatud summasid selgub, et vaid 14% naistest on kulutanud üle 500 euro, seevastu on seda teinud 22% meestest.

See võib tuleneda sellest, et mehed ostavad pigem tehnikakaupu, mis on kallimad esmatarbe- ning toidukaupadest, mis on naiste seas peamisteks ostetud toodeteks.

Nii mehed kui ka naised tellivad palju transporditeenuseid, kodukaupasid, ürituste pileteid ning sporditarbeid. Mehed tellivad aga rohkem elektroonilisi seadmeid, arvuteid ning nende lisaseadmed. Erinevus naiste ostudega on vastavalt 23 ja 15 protsenti.

Naiste seas on aga populaarseteks ostudeks ka toit ja esmatarbekaubad, mille hulka kuulub ka kosmeetika. Vahe meestega on 21 protsenti.

Lisaks selgub, et ka haridus mängib e-poodidest tellimisel suurt rolli. Mida parem on haridus, seda rohkem tellitakse ning seda rohkem kulutatakse. Kõige enam tellivad ja kulutavad just kõrgharidusega inimesed.

Loe pikemalt siit.

Foto: Scanpix/PM/Oliver Matkur

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.