Auto ostmise asemel kasuta äppi: üks eestlane on teinud juba 13 000 euro eest sõite

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
allalaaditud_fail.jpg

Kui enamus meist sõidab taksode ning kokkuleppevedajatega pigem harva, siis IT-ettevõtja Marek Rattiste on Taxify ning Uberiga kokku sõitnud pea 2000 korda.

Geeniusega suhelnud Rattiste on enda sõnul Uberi vahendusel teinud umbkaudu 500 sõitu, kuid eestlaste loodud Taxify vahendusel on talle sõite kogunenud rohkem kui tuhat. Selline kogus sõite on talle kogunenud tänu sellele, et ta teeb igapäevaselt vähemalt kaks sõitu.

Rattiste selgitas, et kuna tal endal autot pole, siis on ta viimased kaheksa aastat ringi sõitnud taksodega ning kui turule sisenesid Taxify ja Uber, hakkas ta neid kasutama.

Säärane sõitude hulk tähendab aga ka märkimisväärset lööki rahakotile. Rattiste arvutuste kohaselt on ta kokkuleppevedajate ning taksosõitude peale kulutanud umbes 12000-13000 eurot, mis teeb keskmiseks igakuiseks väljaminekuks umbes 250-400 eurot. Siiski märgib ta, et üle 250-300 euro kuus on tulnud harva tasuda.

Taksojuhi asemel eelistab privaatjuhti

Kuna mõlema ettevõtte autopargis on väga palju erinevaid sõidukeid, siis on ka Rattiste kokku puutunud mitmete erinevate sõidukitega. Näiteks on ta enda hinnangul saanud vähemalt 50 korda sõita Tesladega.

Uurides, kas Rattiste eelistab pigem Uberit või Taxifyd, selgitas ta, et hetkel on talle sümpaatsem Uber. "Taxify juhtide seas on endiselt korralik protsent inimesi, kes on oldschool taksojuhid, kes sisuliselt vihkavad sind juba autosse sisse istudes kui teavad, et “mingi totakas äpimakse” on. Uberiga seda muret pole, kõik on läbipaistev ja keegi cashi ei küsi," selgitas ta.

Kui võimalik, siis Rattiste tellib alati privaatjuhi. "Enda sõitude hulga juures olen täheldanud, et 15 aastat taksojuhina tööd teinud inimene ei taha nendest äppidest midagi kuulda ja juba sisse istudes kirub kõiki äpimakseid,“ ütles IT-ettevõtja. "Taxify algusaegadel küsiti minu käest ca 20 korda, et järsku ma saan ikka sularahas maksta kuna neil pole paaki midagi panna ja maksed tulevad pikalt."

Rattiste hinnangul ei ole enamikel Tallinna inimestel eraautot vaja. Ta ütles, et inimestel, kel on päevas rohkem liikumist võiksid oma auto omamise peale mõelda, kuid temasuguste inimeste jaoks, kes sõidavad hommikul kontorisse ja õhtul tagasi, soovitab ta pigem sõidujagamist.

Avafoto: Jarek Jõepera

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.