Amazon annab otsingutes enda toodetele eelise, mis ei pruugi kõige odavamad olla

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
27443174192_0b2f4774bc_o.png

Amazoni veebikeskkonna algoritmid on disainitud selliselt, et need suunaksid ostjaid maksma rohkem kui oleks kõige odavam variant ning lisaks sellele tõstab ettevõte enda poolt müüdavaid tooteid otsingutulemustes ettepoole, kirjutab ProPublica.

Selle selgitamiseks viis ProPublica läbi uuringu, kus vaadati 250 tihti ostetavad toodet ning jälgiti, millised tooted paigutab Amazon lehel olevasse niiöelda ostukasti. See on kastikene lehel, kus on võimalik endale näiteks uus telefon kohe peale otsingut ostukorvi lisada selle asemel, et liikuda lehele kus on toodud paljude müüjate pakutavad hinnad.

Lisaks sellele on teadatuntud fakt, et Amazon on ka ise paljude toodete edasimüüja, mitte ainult keskkond erinevate veebipoodide jaoks enda tooteid müüa.

Selle juures pole idee poolest midagi valesti. Uuringust selgus aga, et esiteks ei kuva Amazon enda müüdavate toodete puhul transpordikulusid, mida teevad teised müüjad. Seega tooteid omavahel võrreldes võib jääda mulje, justkui oleks Amazoni müüdav toode odavam, kuigi tegelikkuses ei pruugi see nii olla.

Lisaks sellele paneb Amazon ligi 75 protsendil kordadest enda müüdava toote eelmainitud ostukastikesse, mis muudab just selle toote soetamise selgelt tõenäolisemaks.

Amazoni asutaja ja tegevjuhi Jeff Bezose sõnul kasutab ostukeskkond väga objektiivseid ning kliendikeskseid algoritme, mille toimimise viise Amazon samas ei avalda.

Põhimõtteliselt võib ju firma enda keskkonnas teha mida ise heaks arvab. See ei pruugi lihtsalt kliendi jaoks lõppkokkuvõttes parim olla.

Avafoto:Canonicalize

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.