Adblock tahab kaotada kõik reklaamid ja maksta sisu pakkujatele otse

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
ipad_fancycrave1_pixabay.jpg

Palju räägitakse meediatööstuse muredest ja lahendustest, kuidas veebiväljaanded saaksid oma sisuga paremini tulu teenida. Hiljuti pakuti välja näiteks kommenteerimise eest maksmist. Nüüd lisab Adblock Plus enda rakendusele lahenduse, mis annab inimestele võimaluse veebilehte külastades selle eest maksta.

Seekord on tegu aga laiema plaaniga. Adblock tahab luua süsteemi, mis kaotaks lehtedelt kõik reklaamid ning laseks hoopis veebilehti külastavatel inimestel selle eest otse maksta. Osa makstavast rahast jätaks Adblock endale. Lahendust luuakse koos rakendusega Flattr, mis lubab inimestel vabatahtlikult mõne veebilehe külastamise eest maksta ehk jootraha jätta.

Lihtsamaltöeldes on Adblocki plaan asendus reklaamidele. Reklaamid on pahad, aga inimesed on nõus sisu eest maksma. Seega andes inimestele võimalus makse mugavalt teha, sureksid reklaamid välja ja kõik oleksid õnnelikud.

Selles plaanis on siiski mõned küsitavused. Reklaamid võivad olla tüütud, kuid nad on võimelised sisu pakkujatele maksma summasid, mida need lugejatelt veel ei saa. Adblocki sõnul plaanivad nad sisu tootjatele teenida pool miljardit dollarit 2017. aastal. Samas Adobe'i ja PageFairi koostatud raportist selgub, et reklaami blokeerimisega kahanes 2015. aasta esimese seitsme kuu jooksul väljaannete käive tervelt22 miljardit dollarit.

Avafoto: Fancycrave1

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.