Yuneec E-GO 2 on lõbus sõiduvahend, kuid mitte väga kiire

Kasutaja Gregor Sibold pilt
Gregor Sibold
3 kuud 2 nädalat tagasi
Jah!
Jah, osta,

sest hoolimata oma veidrustest töötab see kenasti ning pakub hea alternatiivi näiteks rulluiskudele või jalgrattale.

Jätkates huvitavate liikurite arvustamise seeriat, jõudis Geeniuse kätte hiljuti Yuneec E-GO 2 elektrirula, mille eelmist versiooni oleme Geeniuses samuti testinud.

E-GO 2 meenutab välimuselt tavalist longboard tüüpi rula, mille külge on kinnitatud mootor. E-GO 2-e puhul veab mootor ühte rula tagumistest ratastest, mis tähendab, et kui aku peaks olema tühjaks saanud, saab rula kasutada endiselt kui tavalist rula. Tuleb küll tähele panna, et jalaga rula lükates pakub mootor veidi vastupanu, mis teeb lükkamise raskemaks.

Kuid kui aku on täis, siis ei pea rula jalaga lükkamise peale mõtlema. Rula liigutab edasi mootor, mida saab juhtida juhtmevaba puldi abil. Puldi ülemisel osal on nupp, mida saab edasi-tagasi liigutada, et suurendada kiirust või pidurdada. Külgede pealt leiab nupud, mis piiravad maksimumkiirust ning määravad selle, kui äkiliselt rula edasi liikuma hakkab. Lisaks sellele puldi külge ehitatud ka taskulamp, mis teeb pimedal ajal liikumise märksa ohutumaks.

Kui määrata puldi pealt kilpkonna-režiim, siis on rula maksimaalseks kiiruseks 13 kilomeetrit tunnis. Kiirema jänese-režiimi puhul, on rula maksimaalseks kiiruseks aga juba 20 kilomeetrit tunnis.

Sõit on lõbus, aga aeglane

E-GO 2-ga sõitma õppimine on äärmiselt kerge, isegi oluliselt kergem, kui hiljuti proovitud tasakaaluliikuriga. Selleks, et julgeks hakata sõitma maksimaalse kiirusega, kulub vaid mõned sõidukorrad ning pärast seda kiirust enam alla maksimumi lasta ei soovigi. Seda isegi siis, kui pole varem ruladega kokku puutunud.

See on aga ka suuresti selle pärast, et maksimaalne 20 kilomeetrit tunnis ei ole just väga kiire. Tihti leidsin end mõttelt, et rula on liiga aeglane ja kiirust võiks julgesti veel veidi juures olla. Seda juhtus eriti tihti pikkade sirgete peal sõites, kuid samuti ka linnatänavatel tiirutades. 20 kilomeetrit tunnis on oluliselt kiirem, kui keegi jalgsi liiguks, kuid pea 700-eurose seadme juures sooviks näha veidi suuremaid kiiruseid, eriti arvestades, et aku paistab oma tööga väga hästi hakkama saavat.

Paberite järgi peab E-GO 2 aku vastu kuni 30 kilomeetrit, mis paistab olevat vägagi täpne number. Mõne nädala jooksul, mis E-GO 2 testis oli, tuli seda laadida vaid üks-kaks korda, mis teeb sellest igati töökindla seadme, mille puhul ei tule muretseda, et ühtäkki aku tühjaks saab. Seda, kui täis puldi või rula aku parasjagu on, näeb puldi peal vilkuvate LED-tulukesti abil.

Kui aku on aga tühjaks saanud, siis peab jupp aega ootama, et see taas täis saaks laetud. Rula puhul kulub aku täielikult täis laadimiseks umbes 3-5 tundi, puldi puhul harilikult 30 minutit kuni tund. Rula jaoks annab Yuneec kaasa oma erilise laadija, kuid pulti saab laadida täiesti tavalise micro-USB laadijaga.

USB liides on ka rula küljes, mille abil saab ühendada näiteks oma nutitelefoni või laadimispuldi, et seda rula aku jõul laadida.

Äärekivid on hirmsad

Üldine E-GO 2 kasutamiskogemus on pigem positiivne, kuid teatud olukorrad on rula jaoks äärmiselt problemaatilised. Suurimaks neist on äärekivid.

E-GO 2-e rattad on väga tillukesed, mis tähendab, et nende kokkupuude kõrgema äärekiviga tähendab rulalt maha lendamist. Äärekivi ei pea olema isegi väga kõrge—mõni kõrgema äärega ülekäigurada on juba piisav, et Yuneeci rula liikumist takistada. See tähendab, et linnas liigeldes tuleb tihti ette olukordi, kus tuleb rulaga äärekivi ees seisma jääda, see takistusest üles aidata ning alles seejärel saab uuesti rulale hüpata ja sõitmist jätkata. Seda kuni järgmise äärekivini, mis tuleb ilmselt juba 50 meetri pärast.

Teine suurem probleem on rula piduriga. See probleem esineb kahes äärmuses: rula pidurdab kas hästi äkiliselt, või mõtleb see liiga kaua, enne kui hakkab hoogu maha pidurdama. Puldi abil saab piduri intensiivsust kontrollida, kuid isegi kõige nõrgema pidurduse peal pidurdab rula liiga äkiliselt ning kui tasakaal peaks veidigi paigast olema, tekib tunne, nagu hakkaksid koheselt rula pealt maha kukkuma. Sellega harjub küll pikapeale ära, kuid mugavaks ei muutu see kunagi.

Teine äärmus on aga see, kui rula ei taha üldse pidurdada. Kasutusaja jooksul juhtus see korra ning võib uskuda, et see oli ühekordne probleem. Siiski on see äärmiselt murettekitav ning potentsiaalne õnnetuste allikas.

Testi ajal juhtus see ühel kõrvaltänaval rula maksimaalse kiirusega sõites. Ühtäkki hakkas märkamatult hoovist välja sõitma auto, olles rulaga sellest vaid mõnekümne meetri kaugusel. Kuna auto nina oli juba hoovist väljas ja täpselt liikumisteekonna peal, lükkasin instinktist piduri põhja, kuid mida ei juhtunud, oli pidurdamine. Õnneks taipasin seda piisavalt kiirest, võtsin ühe jala rulalt maha ning lükkasin teise jalaga rula sõidule vastupidises suunas. See lükkas rula tee äärde ning suutsin hämmastaval kombel ka ise püsti jääda. Poleks see aga nii hästi läinud, oleks järgmisel hetkel olnud rula kellegi sinise Mazda ukse sees kinni. Ma pole kindel, mis sel hetkel juhtus, võib arvata, et äkki kadus korraks ühendus puldi ja rula vahel või ei suutnud see järsku pidurdust nii kiirelt registreerida, kuid nagu ennist öeldud, on see äärmiselt murettekitav. Järgnevatel päevadel üritasin sama olukorda taasluua, kuid rula pidurdas ka maksimaalselt kiirusel sõites nupuliigutuse peale kärmelt ning probleemideta.

Siiski lõbus

Yuneeci rula saab kergema südamega soovitada, kui hiljuti testitud tasakaaluliikurit. Seda peamiselt seepärast, et sellega sõitmine on oluliselt lihtsam, mugavam ja lõbusam, kui tasakaaluliikuriga. Hind on küll kõrge, sellel on oma väikesed probleemid ning maksimaalne kiirus pole just kiita, kuid sellegi poolest on see vaat isegi peaaegu praktiline liiklusvahend, millega sõites ei saa iga nurga peal mõnd imestunud pilku.

 

Foto: tootja

Jah!
Jah, osta,

sest hoolimata oma veidrustest töötab see kenasti ning pakub hea alternatiivi näiteks rulluiskudele või jalgrattale.

Yuneec E-GO 2

Kus müüakse: droon.ee

Hind: 699€

Kaal: 6,3 KG

Maksimumkiirus: kuni 20 km/h

Laadimisaeg: 3-5h

Maksimaalne läbitav distants: 30 km

Testid: Jah, osta!

Jah!Jah!

Testid: Ei, ära osta!

Ei!Ei!