Skymaster Wheels tasakaaluliikur: raske öelda, kas see on mänguasi või sõiduvahend

Kasutaja Gregor Sibold pilt
Gregor Sibold
4 kuud 2 nädalat tagasi
Ei!
Ei, ära osta,

kui raha just üle ei vedele. Mänguasja jaoks on hinnasilt liiga suur, kuid sõiduvahendi vaatepunktist jääb praktilisusest puudu.

Tasakaaluliikurid on populaarsed olnud juba mitmeid aastaid, kuid just viimasel ajal näeb tänavapildis aina enam ilma käepidemeta kulgureid. Välismaal nimetatakse neid tihtipeale hoverboardideks, Eestis aga tasakaaluliikuriteks või kulguriteks.

Pealtnäha tunduvad need kui lõbusad sõiduvahendid, seega otsustas Geenius ka ühte neist proovida. Valitud mudeliks osutus 369 eurot maksev Skymasteri kulgur, millel on lisaks tasakaaluliikuri funktsionaalsusele sisse ehitatud ka Bluetooth-kõlar, juhuks, kui lihtsalt kulguriga tänava peal liikumine piisavalt veidraid pilke ei saa.

Minu jaoks oli selle kulguri testimine esimene kord, kui sain säärase liikuriga kokku puutuda, seega esmalt tuli selgeks õppida, kuidas sellega üldse sõita. Üllatavalt ei võtnud see eriti kaua aega ning esimese viie minutiga suutsin selle peal püsti püsida ning isegi edasi liikuda.

Pärast esimest viite minutit sõitu leidsin, et olen juba piisavalt osav küll ning nüüd saab hakata artikli jaoks pilte ja videoid tegema. Halb mõte. Väga halb. Leidsin just parasjagu pika ning sirge tänava, kus kulgur saab korraliku hoo üles võtta. Skymasteri maksimaalne kiirus on 15 kilomeetrit tunnis, seega jäi kiirus juhtumi hetkel just sinna kanti. Sõitmise ajal üritasin filmida, kuidas sõitmine välja näeb ning see oli ka hetk, mil tähelepanu hajus.

Kuna kulgurit juhitakse kallutades, siis on suurim viga, mis teha saab, sõidu ajal ühele jalale veidi liiga palju toetada. Tähelepanu hajumise tõttu aga asi just nii läks ning järgneval hetkel vedelesin asfaldil. Kulgur tänava ühes otsas, telefon teises. Nii see läks:

Ma ei ole täiesti kindel, mis kukkumise hetkel juhtus, kuid parim teooria on see, et tähelepanu kadumise tõttu toetasin veidi liiga palju vasakule jalale, mis pani kulguri paremale pöörama. Kui keegi on kunagi rattaga sõites järsku lenkstangi pööranud, siis peaks olema selge, mis järgnevalt juhtus. Kulgur läks minu all risti ning edasi liikumise asemel hakkas see liikuma paremale. Inertsist aga liikusin mina endiselt otse ning tänu sellele sai ka korraliku õhulennu. Oma lollus, olen teadlik. Kulguriga sõitmisel tuleks keskenduda vaid sellele ning mitte lasta oma tähelepanul hajuda.

Kuid jäin ellu. Käsi oli küll katki ning põlv valutab siiani, kuid kulgur jäi üllataval kombel terveks. Siiski sel päeval kulguri peale uuesti ronida ei soovinud ning ega oleks suutnudki, kuna põlv enam ei kandnud. Järgmisel päeval siiski. Seekord aeglasemalt ja ilma telefonita. Tuleb välja, et nõnda on sõitmine hoopis kergem ning õnnetusi ei kipu juhtuma. Maksimaalse kiiruseni aga ei julgenudki enam jõuda. Järgnevate päevade jooksul oligi võimalik kulgurit paremini tundma õppida. Tuleb välja, et tegemist on täiesti arvestava sõiduvahendiga.

Tasakaaluliikur püüab palju pilke

Tartu tänavate vahel tiirutades hakkas silma, kui palju kulgur pilke püüab. Seda just lastelt ning üle 40-aastastelt meesterahvastelt. Mõni julgem isegi küsis, mis imeviguriga tegu on. Seega tasub tähele panna, et kui on soov märkamatult liigelda, siis tasakaaluliikur ei ole selle jaoks kindlasti kõige sobivam vahend.

Eriti üllatunud pilke saab siis, kui kulgurist veel muusika mürtsuma panna. Oma nutiseadme saab kulguriga ühendada Bluetoothi abil. Kui nutiseade on ühendatud, siis ei tasu pettuda. Kulgur suudab üsna valjut häält teha ning pole piirangut sellele, mida kõlaritest kuulata. Töötab see ju samuti nagu iga teine juhtmevaba kõlar. Seega olgu soovitud heliks kas vaibakloppimise muusika või "Keskpäevatund", kõike saab. Ainult tasub arvestada, et iga möödakõndiva inimese pilk läbistab hinge.

Tasakaaluliikuriga saab sõita nii otse, kui ka tagurdada.

Muusika mängimine on tasakaaluliikuri puhul siiski lisandväärtuseks ning peamine on see, kuidas see sõidab. Nagu eelnevalt mainitud, siis on Skymasteri maksimaalne liikumiskiirus 15 kilomeetrit tunnis, kuid kui sõitja näol ei ole tegemist just väga kogenud kasutajaga, siis selle kiiruse juurde jõudmine võib osutuda ohtlikuks.

Õnneks on Skymasteri puhul stabiilse, madalama kiiruse hoidmine üsna kerge ning algajatel sõitjatel ei ole keeruline alguses väiksema kiirusega sõita. Kui aga on siiski soov suurema kiiruseni jõuda, siis kaks 350-vatist mootorit panevad tasakaalulaua üsna kiiresti väga väledalt liikuma.

Paberite järgi peaks Skymasteri aku vastu pidama ühe laadimiskorraga kuni 20 kilomeetrise sõidu, kuid sulgudes on juurde märgitud, et see oleneb sõidustiilist. Tegelikkuses sõidudistants päris 20 kilomeetrini ei küündi ning jääb pigem maksimaalselt 10-15 kilomeetri juurde.

Vaatamata asjaolule, et Skymasteri tasakaaluliikur on varustatud 10-tolliste ratastega, ei tasu sellega asfaldist väga kaugele minna. Pehmel pinnasel sõitmine on äärmiselt keeruline ning iga väiksem puujuur, mis ennast muru sees peidab, võib väga kergelt viia järgmise kukkumiseni.

Kuid lõpuks peaks tekkima küsimus: kas 369-eurone tasakaaluliikur on mänguasi või sõiduvahend? Praktilisest küljest vaadates on seda sõiduvahendiks keeruline kutsuda. See ei ole ei praktiline, ega ka eriti mugav liikumisviis. Samas ei ole see ka päris mänguasi, eriti arvestades hinnasilti. Seega on ostu mõte üpris küsitav. Mänguasjana oleks see lõbus, kuid liiga kallis. Sõiduvahendina on see küll odav, kuid mitte eriti mõttekas. Kui mingi külg kulguri juures siiski väga meeldib ning soov seda omada kaine mõistuse üle kaalub, siis võib selle osta, sest sellega sõitmine on lõbus.

 

Fotod: Anett Tuisk

Ei!
Ei, ära osta,

kui raha just üle ei vedele. Mänguasja jaoks on hinnasilt liiga suur, kuid sõiduvahendi vaatepunktist jääb praktilisusest puudu.

Skymaster Wheels BT Speaker 10"

Hind: 369€

Kust osta: Photopoint

Ratta diameeter: 10"

Mootor: 2x350 W 

Maksimaalne kiirus: 15 km/h

Maksimaalne vahemaa (sõltuvalt sõidustiilist): 20 km

Aku: 4400 mAh

Kaal: 11,7 KG

Testid: Jah, osta!

Jah!Jah!

Testid: Ei, ära osta!

Ei!Ei!