E-toidupoodide test 1: nad saatsid mulle kolm kilo halvaks läinud forelli

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1jl11det14a73.jpg

Kolm suurt Eesti toidupoodi pakuvad nüüd ka internetist ostmise võimalust. Proovisime selle nädala jooksul järgi nii Maxima, Prisma kui Selveri e-poed ning avaldame tänasest pühapäevani iga päev ühe toidupoe arvustuse. Alustame Maximaga. Sarja teist lugu Selverist saab lugeda siit.

 

TÄIENDATUD KELL 21:11:
Kuna mitmed inimesed on juhtinud tähelepanu, et ma muude kaupade kohta justkui midagi ei öelnudki, siis kinnitan, et ma ei tellinud ainult kala ja jäätist. Ülejäänud tellitud kaubad, muuhulgas ka puu- ja juurviljad, olid kenad ja korralikud ja nende suhtes mul mingeid etteheiteid ei ole peal selle, et küpset mangot ja avokaadot ongi Eestis poest üsna raske leida ja Maxima omad olid ka veidi liiga kõvad. Aga see on tavaline asi meil.

Maxima e-pood on testitud kolme hulgast vaieldamatult kõige koledama kujundusega. Kõik võimalused on olemas, mida vaja oleks, aga see lihtsalt näeb natuke suvaline ja natuke hall välja.

Samas, mis sellest siis ikka nii väga on. Ega see siin pole mingi aasta betoonehitise valimine, see on lihtsalt toidupoe aseaine ning ega need päris toidupoodide akendeta suured metallkastid ka sugugi ilusad pole.

Maxima poe lehel leidub ka kirjavigu ("me pakkume Teile neid tooteid”), aga jällegi, ostmist see ju otseselt ei sega.

Ja osta saab Maximast küll. Kaupade juures on pildid, kaupu saab otsida või kategooriatest valida ning kategooriaid ka filtreerida. Näiteks kui soovid Maximast osta just Eesti õunu (neid ei ole) või Prantsuse punast veini (seda on), siis saad suurest tootehulgast paari klõpsuga just need välja sorteerida.

Kas või grammihaaval

Kaupu saab ostukorvi lisada tükihaaval või lahtiste kaupade puhul grammihaaval. Erinevalt näiteks Selverist ei liigu lahtiste kaupade kaalud etteantud astmeid mööda, vaid sa võid kirjutada näiteks sibulate juures olevasse kasti kas või täpselt 184 grammi.

Maximas saab koostada oma tüüpilisi ostukorve ja siis suunduda ühe klõpsuga neid ostma. Nii ei ole vaja oma leiba-mune-piima iga kord sisse toksida.

Tore katseline võimalus on ka kiirtellimus, mis on tegelikult üks tekstikast, kuhu sa võid lahtise tekstiga sisse kirjutada kõik, mida sul vaja on. Siis pakub süsteem otsifraasidele vastavad tooted välja. Tore on isegi see, kuivõrd räpane häkk see kiirtellimus on, siin ei tundu olevat mingit intelligentsi, vaid ta lihtsalt filtreerib iga märksõna jaoks eraldi kogu kaupade baasi. Seega kui sa kirjutad sinna “piim”, saad kiirvalikusse 221 toodet alates piimašokolaadist ja lõpetades ihupiimaga. Aga kohati töötab.

Nii tore pole aga see, et teatud kaupadele kehtib miinimumkaal ja seda ei ole enne kauba valimist mitte kusagilt näha. Ütleme, et sa tahad osta 1 kilo melonit, otsid selle poest üles, kaalukastis on vaikimisi kirjas 0,5 kg. Kirjutad sinna siis 1 kg ja vajutad nuppu, aga seepeale saad teate, et miinimumkogus on tegelikult 2 kg, võta või jäta.

Köök täitus haisuga

Ja täpselt see on põhjuseks, miks mul on kodus 3,298 kilo halvaks läinud forelli.

Kõik algas sellest, et ma ostsin testiks kõigist kolmest poest värsket forelli, kuid Maxima teatas mulle, et miinimumkogus on kolm kilo ja mul ei jäänud muud üle, kui sellega nõustuda.

Ma oleksin pidanud kahtlustama hakkama juba siis, kui jäätis kulleri kotis oli veidi pehmeks sulanud. Aga kui ma järgmise päeva lõuna ajal forellid pidulikult külmikust välja võtsin ja kilekotid lahti lõikasin, täitus köök eksimatult roiskunud kala tugeva aroomiga. Isegi kajakad põgenesid rõdult ja jäid ehmunult vait.

Võib-olla oli see kala juba poes natuke kahtlane, ei tea. Võib-olla oli asi selles, et Maxima kuller jõudis kõige hiljem kohale. Ta pidi tulema kella 18-20 vahel, kuid helistas kell 20:04, palus viisakalt vabandust, et veidi hilineb, ja oligi siis varsti ukse taga. Äkki see kala oli tal autos kuidagi ebasanitaarsetes tingimustes paar tundi mööda linna ringi loksunud?

Vahet pole. Küllap ma oleksin võinud neile hiljem kaebuse esitada ja äkki ma oleks uuesti 3,298 kilo forelli saanud, aga see ei muuda fakti, et nad saatsid mulle halvaks läinud või siis vähemalt kiiresti halvaks minevat kala. Teiste poodide kalad ei läinud täpselt samasugustes tingimustes halvaks ja lõhnasid samal ajal kotist välja võttes värskelt.

Ma olen kindel, et ostjatele halvaks läinud kala saatmine pole Maxima tavapärane käitumine, aga seekord läks küll nii. Üldiselt kõik nende e-poes ju töötab ja hoolimata päris suurtest disainialastest puudujääkidest pole otseselt virisemiseks põhjust. Kes tahab oma kaubad Maxima e-poest koju tellida, saab seda kahtlemata päris hästi teha.

Aga kui ma ise peaks neilt järgmine kord midagi ostma, siis ilmselt eelistaksin rohkem konserve ja vähem värsket kala.

 

Avafoto: Maxima kauplus (PM/Scanpix)

Ei, ära osta,

sest Selver pakub sama teenust, kuid paremini kujundatud veebis ning pealegi ei saatnud Selver meile halvaks läinud forelli, vaid täitsa värske.

E-Maxima

Veebiaadressmaxima.ee
Kohaletoimetamine3,99 €, alates ostusummast 39,99 €  tasuta

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.