Blogi haldab ja kureerib  Starman

Virtuaalreaalsus on televisiooni tulevik, aga kunas see Starmani arvates massidesse jõuab?

Kasutaja Starman pilt
Starman
2 kuud 4 tundi tagasi

Sel sügisel võis Amsterdamis  toimunud teleproffide messil IBC näha iga teise osaleja alal näha mõnd virtuaalreaalsusel põhinevat telelahendust. Starmani toodete ja teenuste osakonna juht Silver Soomre neil aga veel lähiajal laialdast kasutust ei näe.

Soomre sõnul on virtuaalreaalsus hetkel ronimas "haibikurvi" ehk see on veel uus ja huvitav, kuid sellel on veel mitmed probleemid, mis on vaja lahendada. Siiski võib see lähiajal muutuda laialdaselt kasutatavaks nii mängutööstuses kui ka näiteks meditsiinis.

Soomre toob välja, et virtuaalreaalsuskomplektide juures on hetkel kaks suurt probleemi. Esiteks on seadet kanda ebamugav, eriti, kui seda teha pikema aja vältel. Teiseks ei ole veel väga palju sisu, mida kasutaja vaadata saaks.

Soomre arvab, et sisu puudus võib olla seotud sellega, et virtuaalreaalsus on alles arenemas ning pole lihtsalt jõudnud väga palju sisu tekkida. Siiski, lähiaastatel võime juba näha hübriidlahendusi, näiteks reklaamimaailmas: reklaami vaatamiseks palutakse virtuaalreaalsusseade pähe panna, et toote lisainfot saada. Kindlasti jõuab VR tema sõnul ka spordiülekannetesse, dokumentalistikasse ja miks ka mitte uudistesse.

Soomre sõnul on aga virtuaalreaalsuse suurimaks trumbiks realistliku kogemuse pakkumine. Kasutaja saab olla sündmuste keskel, vaadata osaleja perspektiivist näiteks jalgpallimängu või olümpiamängude avatseremooniat. "See on see suur väärtus, et oled selle teema sees," ütles Soomre.

Hetkel on veel vara öelda, kas ja millal virtuaalreaalsusel põhinevad teleteenused Eestisse jõuda võivad. Soomre sõnul mõtlevad VR-ile kõik operaatorid, kuid ilmselt veel lähimate aasta jooksul me selle laia levikut televisioonis ei näe.

Foto: Andres Raudjalg

See on Starmani poolt kureeritud ja toimetatud blogi, mis tutvustab firma põnevamaid sündmusi, persoone ja tehnoloogiaid.