Megastar saab Põhjamaade moodsaima sadama, mis iminappadega laeva kai külge imeb

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
screenshot_20.png

Kuigi laevaga käi äärde jõudmine võib reisijate jaoks olla üks meresõidu kõige huvitavamaid hetki, on see meeskonna jaoks kahtlemata üks pingelisemaid. Selleks, et pingeid maha võtta, aitab juba jaanuaris liinile asuval Tallinki uhiuuel laeval Megastaril kai külge kinnituda nutikas MoorMaster süsteem.

MoorMaster on suures plaanis kõikidele tuttavat iminappa meenutav lahendus, kus laeva ning kinnituse vahel tekib vaakum, mis laeva kai küljes kinni hoiab. Sarnasel põhimõttel töötavad ka näiteks iminapaga seina külge kinnituvad nagid.

MoorMaster süsteem võetakse esialgu kasutusele Soomes Läänesadamas. Sarnane lahendus võib Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro sõnul jõuda ka Tallinna sadamasse, kuid eelnevalt soovitakse näha, kuidas lahendus Soomes töötab ning kuidas süsteem põhjamaise kliimaga hakkama saab.

Siiski on mõte on olemas ning kui kõik läheb hästi, saab Megastar peagi ka Eestis uudset kinnituslahendust kasutada.

Iminapad asendavad köisi

Kui Megastar hakkab sadamasse saabuma, annab kapten kail olevatele kinnitusseadmetele sellest teada. MoorMaster kontrollib, kas kõik on korras ning jääb seejärel laeva ootama.

Kapten peab laeva juhtima kai lähedale, misjärel iminapad sellest kinni haaravad ning laeva kai küljes kinni hoiavad. Kui kõik läheb nagu plaanitud, siis ei ole enam vaja Megastari köitega kai külge kinnitada.

Viis minutit võitu iga kord

Megastari poolt kasutatav uus süsteem parandab pea igat aspekti laevaliikluse juures. Tänu uue lahenduse kasutamisele kulub laeva kinnitamiseks kuni viis minutit vähem aega, mis tähendab, et laevadel on veelgi kergem graafikus püsida.

Samuti aitab see säästa kütust, lubades kaptenil mootori varem välja lülitada.

Ning kõige olulisem: see kaitseb inimesi. Kuna süsteem on automaatne, ei pea töötajad köite pärast muretsema, seega on oluliselt vähenenud tõenäosus, et keegi võib saada viga, selgitas Helsingi Satamat Oy sadamakapten Antti Pulkkinen.

Uus süsteem on juba valmis ning Megastar kasutab seda ka 29. jaanuaril oma esimesel ametlikul reisil.

Foto: Tallink

Märksõnad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.