Rubriigi toob sinuni  Tehnopol

Clanbeat koristab töötajate õnne teelt Exceli

Kasutaja Hans Lõugas pilt
Hans Lõugas
5 kuud 1 nädal tagasi

Uus Eesti idufirma tahab muuta seda, kuidas ettevõtted oma töötajaid kohtlevad ning milliste vahenditega nende arengul silma peal hoiavad. Õnnelikumad töötajad tähendavad edukamat ettevõtet. Meie küsimustele vastas firma üks asutaja Kadri Tuisk.

1. Mis on teie suur idee?

Ühe lausega: Clanbeat on personalihaldustarkvara, mis aitab firmadel, kes oma töötajatest hoolivad, luua tervemat ja usalduslikumat töökeskkonda.

Oleme teinud päris põhjaliku uurimustöö ja näinud, et ettevõtetes, mis väärtustavad oma igat töötajat, on inimesed õnnelikumad ja arenevad palju kiiremini. Sellised tiimid on palju efektiivsemad ja praeguses teenuste ühiskonnas, mis liigub niivõrd suure tempoga, on see konkurentsis püsimiseks tähtis. Juhtide jaoks on oluline omada igapäevaselt head meeskonnatunnetust ja saada sabast kinni probleemidel enne, kui need eskaleeruvad. Kiirelt arenevas keskkonnas on see päris kõva väljakutse.

Meie suur idee ongi luua tarkvara, mis aitab tiimidel õnnelikumaks saada ning iga inimese potentsiaali paremini ära kasutada. Tänaseks oleme jõudnud järeldusele, et kõge efektiivsemalt jõuab nende eesmärkideni läbi 1-on-1’ide ehk eesti keeles mini-arenguvestluste, mistõttu olemegi loonud platvormi tähendusrikaste 1-on-1’ide läbiviimiseks. Uuema aja ettevõtetes on selliste arenguvestluste pidamine levinud standard – kord nädalas või kuus istutakse iga töötajaga näost näkku maha ning räägitakse läbi, mis on hästi, mis halvasti, millised on eesmärgid ja kuidas edasi.

2. Kellega konkureerite ja miks te nendest parem olete?

Kõige suuremateks konkurentideks on Excel ja Google Docs – siiani hallatakse nendega inimesi ja töötajatega seonduvat infot, kaasa arvatud arenguvestluste ajalugu. Inimene aga ei ole rida Excelis, vaid ettevõtte suurim väärtuselooja ning seega peaks saama väärilist tähelepanu. Mida õnnelikumad töötajad, seda edukam on ettevõte. Clanbeat on juba loomise hetkest üles ehitatud töötaja-keskseks ja töötajat väärtustavaks.  

Suurettevõtetele on loodud monstrum lahendusi, mis tegelikkuses ei kohandu tänase päeva vajadustega, kus agiilus ja kiirus on võtmeks arengule. Lisaks on palju toredaid start-upe, kes üritavad sama probleemi erineva nurga alt lahendada, mis selgelt näitab seda, et probleem on olemas ja sellele otsitakse aktiivselt lahendust.

Clanbeati eelis on kindel fookus 1-on-1’idele ning tiimisisene õnnestumiste ja ebaõnnestumiste feed, mis soodustab avatust ja info kiiret liikumist.

3. Kes on tegijad ja mis on nende taust?

Clanbeat’il on kolm asutajaliiget Ragnar Sass, Kadri Tuisk ja Agu Suur.

Ragnar (Chief Energy Officer) on Euroopa ühe kõige edukama B2B startupi Pipedrive’i kaas-asutaja ning samuti Garage 48 kaasasutaja, Kadril (Head of Product) on taust teenuse disainis, traditsioonilises ja IT-turunduses, meeskondade juhtimises ning lisaks mentordab ta aktiivselt bakalaureuse ja magistriõppe tudengeid teenuse disainis. Firma kolmas asutaja Agu, noor tehnoloogiageenius, on üles ehitanud front-end teami Axinomis, korduvalt olnud mentor Garage48 üritustel ning on full-stack arendaja. Algusest peale on suurt rolli firmas mänginud ka ülisuurte kogemustega arendaja Janika Liiv, kes varem töötas aastaid Togglis ning lisaks arendajaoskustele on edukas konverentsikorraldaja. Gloria Paul tegeleb kasutajakogemuse disainiga ja on elav näide sellest, kui kiiresti võib inimene areneda, kui temaga regulaarselt 1-on-1’e teha. Kuigi disainer Janek Valdsalu liitus meiega alles paar kuud tagasi, on ka tema panus tootesse olnud tohutu. Minge vaadake meie kodulehele ja te saate aru: www.clanbeat.com.

4. Kes on investorid ja kui palju nad firmasse juba raha on pannud?

Seni oleme ehitanud toodet ilma välise rahata, firmasse on raha investeerinud kaas-asutaja Ragnar Sass. Meie eesmärk oli enne suuremat raha tõstmist ära lahendada kellegi reaalne probleem ning leida product-market fit. Tänaseks on meil esimesed maksvad kliendid olemas ja nüüd võime edasi mõelda, millise kiirusega edasi liikuda.

5. Millega te raha hakkate teenima?

Me juba teenime raha. Lansseerisime Clanbeat’i kuu aega tagasi, ning esimesed maksvad kliendid on USAst. Tasustamise mudel on väga lihtne – iga kasutaja eest maksab ettevõte, kes Clanbeat’i kasutab, 5 USD kuus.

6. Miks olete just teie see üks kümnest idufirmast, kes ei lähe pankrotti?

Meie meeskonnas on väga tugev kogemustepagas erinevatest eluvaldkondadest ning ka hea energia. Ühel kaasasuajal on olemas väga haruldane kogemus, kuidas ehitada nullist üles startup, mille väärtus on tänaseks üle 100 miljoni dollari.

Me hakkame lendama, sest rääkides erinevate kasutajatega on meil tekkinud juba väga hea arusaam nende probleemist. Turul on reaalne vajadus selle toote järgi. Seda näitavad ka viimase aja investeeringud antud valdkonnas. Valu on olemas ja meil on selleks ravim. Kindlasti esimestel aastatel otsime õiget retsepti selle valu vähendamiseks, kuid põhikomponendid on juba teada.

7. Mida teil täna kõige rohkem vaja on?

Kõige rohkem on vaja energiat suunata klientide harimisele ja leidmisele. Läbipaistvus ja teadlik areng on otsus, milleni peavad ettevõtted ise jõudma. Eesrindlikumad meeskonnad juba praktiseerivad 1-on-1’ide tegemist teadlikult ja lõikavad ka esimesi vilju. Tahame sama eduelamust pakkuda rohkematele inimeste.

Esimesena keskendume firmadele, kes juba teevad aktiivselt arenguvestluseid, kuid kasutavad selleks Excelit või Google Docsi ja seetõttu jäävad paljuski agiilsusest ja interaktiivsusest ilma. Samas jätkame suure hooga toote edasiarendamist ning juba lähitulevikuks oleme planeerinud lisafunktsioone, mis aitavad parendada töötajate rahulolu rohkemgi.

8. Mida te järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

1000 aktiivset kasutajat, kelle tööelu Clanbeat on reaalselt paremaks teinud. Tõsta käive selliseks, et see kataks ära tänased kulud.