Suur lugu

Eesti noormees tegi kuulsale mängule väga populaarseks osutunud lisa

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
13262373_1088403504564523_106730700_o.jpg

Stardew Valley on viimase aja üks edukamaid indie-mänge, olles müünud praeguseks üle miljoni koopia. Eesti mänguhuviline programmeerija Henrik Peinar aga leidis, et see mäng vajab hädasti üht lisa, mille ta paari päevaga ka valmis tegi ning mida tabas mängu tuules suur populaarsus.

Esiteks on vaja plaani

Maal kasvanud poisina leidis Peinar kohe arvutimängust taas tee põllupidamiseni ning seda õhinat jätkus tal täpselt seni, kuni ta sai aru, et mängus paremini edenemiseks on vaja talu planeerimise tööriista. Kuhu teha põllud ja kui suured? Kui tihedasti oleks hernehirmutisi vaja panna? Kuidas ehitada kastmissüsteeme? Kuhu paigutada laudad, kanakuudid ja viljapuud, et kõik talus oleks võimalikult efektiivne?

"Redditist leidsin, et mõned vennad olid teinud selle jaoks Exceli-tabeli, mis oli värvitud ruudustik farmist ja nad panid lihtsalt õigesse kohta õiget värvi ruute," meenutab Peinar. "See mulle ei sobinud, tundus liiga primitiivne ja ma arvasin, et  saab paremini ka. Tööriista esimese versiooni tegemine võttis aega ühe õhtu."

Mäng ilmus 26. veebruaril, Peinar pani oma tööriista esimese versiooni Redditisse üles 28. veebruaril. Seda tabas otsekohe suur populaarsus. See innustas teda arendust jätkama, kuni lõpuks valmis taluplaneerija praegune, kolmas versioon, mis näeb juba väga muljetavaldav välja. Praeguseks on seda kasutatud rohkem kui miljonil korral ja valmis joonistatud peaaegu 200 000 talumajapidamist.

"Praegu on 3000-4000 vaatamist päevas. Alguses oli 13 000-14 000, see on stabiilselt alla läinud, sest eks see mäng ka väsib ära," räägib Peinar.

Kui farmiplaneerija esimese versiooni tõi ta välja kõigest kaks päeva pärast mängu ilmumist, siis praegune versioon võttis tunduvalt rohkem aega.

"Selle ehitamiseks on ikka üksjagu aega kulunud, tunduvalt rohkem kui mängu mängimiseks," räägib Peinar. "Ma tegelesin sellega peaaegu kuu aega väga aktiivselt, igal õhtul. Tunde on raske kokku lugeda, aga sinna läks ikka terve töönädal klindlasti, võib-olla kaks."

Miks ta seda tegi?

Esimene põhjus on kogukonna hea tagasiside ja kiitus. Nagu ta ise ütleb: "See, kui sa Redditis iga päev oma inboxi loed ja inimesed ütlevad, kui vägeva asja sa oled teinud, see on väga võimas."

Teine põhjus on eneseteostus: "See oli minu jaoks programmeerimise mõttes väga suur väljakutse, seal on palju asju, mida pole üldse lihtne teha. Ma polnud kunagi sellist asja varem teinud. Juba see sundis mind takka, et ma tahtsin enda jaoks selle ära lõpetada."

Eesti programmeerija lugu

25-aastase Peinari lugu on mõnes mõttes tüüpiline Eesti noore programmeerija lugu. Alustas omal käel õppimist varakult, lausa enne keskkooli minekut. Muuhulgas tegi ühe veebimängu. Seejärel läks õppima IT Kolledžisse, õppimise ajal sai hea tööpakkumise ning kool jäi lõpetamata. Nüüd töötab programmeerijana ja teeb oma sõnul väga põnevaid asju.

Aga selle kõrval pole kuhugi kadunud tema unistus teha ühel päeval päris oma mäng.

"Ma olen praktiliselt kogu oma elu olnud veebiprogrammeerija, seetõttu ma olen alati mõelnud, et veebimäng oleks selline, millest alustada,” räägib ta. "Kuna mu oskused seal on päris head, siis sellest on mul lihtsam alustada."

Kirgliku mängurina on ta aga õppinud, et programmeerimine on mängu loomise juures üks väiksemaid asju. Väga oluline on see, milline mäng välja näeb ning selle poolega on tal kehvasti.

"See peab olema omapärane, hea, kaasakiskuv, meeldejääv,” ütleb ta. “Aga ma ei oska joonistada. Ma oskan koodiga paremini joonistada kui oma käega."

Seega päris üksi mängu teha, nagu Stardew Valley looja Eric Barone, ta ilmselt ei oska. Barone tegi kõik ise: töötas mängu loo ja loogika väljas, programmeeris, joonistas, tegi heliefektid ja nii edasi.

Peinari arvutis on mitmeid kaustu, kus on erinevate mängude alged olemas. Aga seni, kuni ta nendele mõtleb, teeb ta igapäevast tööd ja mängib aeg-ajalt "Rocket League’i", laseb "Counter Strike’is" nuube ja mõnikord vaatab ka "Path of Exile’i" maailma.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.